,

Les cerques per veu, un nou escenari SEO a la vista?

SEO i el sistema de cerca per veu

Una persona utilitzant el sistema de cerca per veu d’Iphone

Que el posicionament SEO ha estat i segueix sent una qüestió cabdal a l’hora d’implementar una estratègia de màrqueting online dins de les empreses és un fet innegable. Ara bé, el que no es pot afirmar, en cap cas, és que el comportament dels usuaris en el moment de fer una cerca d’informació s’hagi mantingut inalterable amb el pas dels anys. En aquest punt, s’ha de posar en relleu la irrupció de les cerques per veu i els efectes que tenen, en conseqüència, dins l’àmbit del posicionament SEO.

Així, tal com s’indica en l’article Por qué deberías empezar ya a pensar en el SEO para búsquedas por voz [1], tot i que les marques segueixen treballant, i molt, en millorar el posicionament als cercadors per tal d’apropar-se als seus potencials consumidors, en els darrers anys ha esdevingut un reajustament del SEO, propiciat, en gran part, per l’important augment de cerques realitzades a través dels telèfons o dispositius mòbils. Dins d’aquest nou escenari, cada cop més integrat en el nostre dia a dia, les recerques per veu, efectuades a través d’apps com Siri, Cortana o Google Now, comencen a jugar un paper més destacat, fins al punt de convertir-se en una acció menys “exòtica” i cada cop més recurrent entre els usuaris.

Davant d’aquest nou context, les marques han de començar a treballar per connectar amb aquest nou perfil de consumidor i, per tant, pensar en noves estratègies SEO que s’adaptin a la nova forma de cerca, la qual, segons els experts, anirà guanyant terreny amb el pas dels anys. Tant és així, que una experta de Microsoft com Christina Olson considera que en els pròxims cinc anys les cerques per veu passaran de ser una acció estranya i ocasional a convertir-se en un element completament integrat i que es farà per defecte.

Les noves generacions, l’impuls necessari per a les cerques per veu

Les cerques per veu es troben, a més, immerses en un canvi generacional. Així, mentre que els consumidors de més edat es poden sentir incomodes o cohibits utilitzant certes eines, el col·lectiu jove no pateix aquest impediment, un fet que confirma que el futur de les cerques per veu és més que prometedor.

Molt camí encara per recórrer

Tot i recalcar que la irrupció de les cerques per veu és una evidencia, en l’article Cómo afectarán al SEO las búsquedas por voz [2], es detalla que per impactar als usuaris a través d’aquestes cerques es necessita un ampli estudi de la forma en què interactuen, ja que tal com precisen, no és el mateix escriure que parlar i, per tant, la forma de buscar i les paraules claus utilitzades serà completament diferent.

D’aquesta manera, tenint en compte que les cerques per veu es fan de manera molt més imperativa o en tercera persona, es recomana posicionar el contingut per l’expressió col·loquial adequada i allunyar-se de les recerques tradicionals, més concretes i concises. A més, tot i reconèixer que el canvi no serà, ni de bon tros, immediat, el cercador per excel·lència Google, també s’haurà d’adaptar per tal d’oferir als usuaris el que busquen i el que més valor tenen per a ells.

Per la seva banda, a Búsqueda por voz: Qué es, cómo funciona y cómo impacta en SEO [3], s’avança que de cara a l’any 2020 s’espera que les recerques basades en imatges i veu contribueixin, com a mínim, en la meitat de totes les cerques realitzades. Amb tot, recorda que s’està davant del futur de les cerques per internet i, per aquest motiu, les dades, els estudis i la investigació en general sobre SEO per veu està encara molt limitada. Amb tot, les recerques per veu tenen, sens dubte, molt camí a recórrer, però ja despunten com a un horitzó cada vegada més proper.

A Andornet som experts analistes en posicionament web i realitzem completes auditories de paraules clau pels nostres clients. Us convidem a que demaneu la informació que necessiteu sobre el vostre negoci online.

ANDORNET- L’experiència al servei de les idees

Referències:

[1] Por qué deberías empezar ya a pensar en el SEO para búsquedas por voz

[2] ¿Cómo afectarán al SEO las búsquedas por voz?

[3] Búsqueda por voz: Qué es, cómo funciona y cómo impacta en SEO

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari