9 consells per optimitzar el posicionament SEO local del teu negoci

Tots teniu una lleu idea del que és el SEO. Més o menys, algun cop n’heu sentit a parlar. La primera sensació que us podeu endur és que això del SEO potser no és per a vosaltres, que sou propietaris d’una petita botiga de barri o una empresa local, i que posicionar-se a Google només és per a comerços electrònics o grans marques. Doncs no, les tècniques de posicionament als cercadors també són vàlides, i molt, per a petites empreses locals. Les dades així ho certifiquen.

  • Aproximadament, cada mes, es realitzen 3 bilions de cerques relacionades amb termes locals. (Source:comScore).
  • El 70% de les cerques online, tenen com a objectiu, trobar negocis offline. (Source:Kelsey Group
  • El 30% de les cerques que es realitzen a Google, són relatives a informació local. (Source: HubSpot via Google)
  • De totes elles, el 50% es fan des del mòbil i 1 de cada 3 o fa abans d’accedir a un negoci o botiga física.

Així doncs, si teniu un negoci físic, podeu estar segurs que quan entri un client, és molt possible que, prèviament hagi cercat el vostre negoci a la xarxa.

Avui, al Blog d’Andornet, us donem 9 consells per optimitzar la vostra presència a Internet per a totes aquelles cerques a internet, que tenen com a objectiu, cercar un servei o empresa local.

Aquí van els nostres consells:

  1. Intenta utilitzar el nom del negoci a la URL del domini. Si encara no tens un domini registrat, és una bona opció afegir el nom del negoci a l’adreça d’aquest. En cas que ja tinguis registrat, una altra opció és afegir el nom del negoci en un directori de la mateixa. P.E: lamevaweb.ad/nom_empresa
  2. Inclou el nom del teu negoci, la seva localització i el sector en el qual desenvolupa la seva activitat a les etiquetes HTML de la teva web. Les metakeywords són totes aquelles etiquetes HTML inserides a la teva web, que informen els cercadors sobre l’estructura i temàtica de la web. Actualment, tots els gestors de contingut web (CMS) permeten gestionar aquestes dades.
  3. Format amb negreta tot el contingut a la teva web que relacioni la vostra activitat amb una localització en concret. P.E: Si teniu un text a la vostra web on digui: “…serveis de lampisteria a Escaldes…”. Remarqueu la paraula “lampisteria” i “Escaldes”.
  4. Tingueu cura de les crítiques locals. Vetlleu per la vostra imatge en totes aquelles publicacions “offline” i “online” on es parli del vostre negoci o sector. Reviseu la informació i comentaris que hi figuren. P.E: Un directori local que proveeixi serveis als veïns de la parròquia.
  5. Reviseu els comentaris a les xarxes socials. Pràcticament tots els comentaris o missatges a les vostres xarxes socials, són realitzats per persones que, o han vingut, o pensen venir al vostre negoci. Així doncs, doneu una resposta immediata i adequada a tots.
  6. Si oferiu un servei a Andorra, cobriu totes les parròquies. Mireu d’informar amb el detall de cada parròquia a tots els canals online. No et limitis a la paraula Andorra quan facis les teves publicacions socials o entrades al Blog. Utilitza altres localitats
  7. Etiqueta i reanomena totes les teves fotos i vídeos que publiques a la web. Utilitza el del vostre negoci, activitat i localització per anomenar l’arxiu. P.E: si publiqueu una foto d’un dels vostres treballs realitzats. El nom de l’arxiu seria: lampisteria-nomempres-escaldes.jpg, i el text ALT: Lampisteria Nompresa Escaldes.
  8. Registreu el vostre negoci a Google MyBussines, és fàcil i només necessitareu uns minuts, al cap d’uns dies rebreu una carta de Google per verificar la propietat del negoci. Això us permetrà tenir el vostre negoci present a les cerques realitzades amb Google Maps.
  9. Doneu d’alta el vostre negoci a altres plataformes amb informació geolocalitzada com: Foursquare, Tripadvisor, Yelp, etc.

 

local seo

 

Existeixen moltes altres accions o estratègies per millorar la presència local del vostre negoci: campanyes de newsletter als vostres clients, accions avançades deposicionament SEO, campanyes de publicitat en cercadors o campanyes de “linkbuilding”.

El departament de màrqueting digital d’Andornet gestiona i planifica estratègies de màrqueting online i executa accions de posicionament en cercadors. Oferim un servei de màrqueting 360 global i adaptable a totes les singularitats de negoci.

Voleu mes informació?

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari