,

La importància d’una bona jerarquia i estructura de les URLs

Avui us parlem d’una qüestió cabdal que cal tenir molt en compte quan s’inicia la creació d’una estructura web: la jerarquització i organització de les URLs seguint el mètode d’agrupació SILO.  En aquest sentit, és molt important recordar que la jerarquia de les URLs en un entorn web és fonamental, ja que, en un futur, quan el lloc web estigui actiu, serà a partir d’aquestes des d’on naixerà tant el contingut com les respectives categories.

Encara que aquesta acció resulta senzilla,  cal dir que la gran majoria de les webs del país no presenten una correcta jerarquització de les URLs i, per tant, no tenen en compte un element que juga un paper determinant en l’èxit o el fracàs de tota web. Tant és així que sovint  la ineficaç estructuració de les URLs esdevé en un dels principals errors de SEO onpage que presenten moltes pàgines web, el qual pot originar una penalització per part del tot poderós Google.

Què és una URL en SILO?

Una URL en SILO és un mètode d’agrupació de contingut relacionat que permet establir àrees temàtiques basades en paraules claus en funció de la pàgina web o diferents temes. Així, sempre que s’organitzen els continguts en SILOS, no només es garanteix una correcta estructuració de l’entorn web, sinó que també s’aconsegueix augmentar la rellevància d’aquestes paraules als ulls dels motors de cerca. A més, aquest tipus d’estructura també permet que el contingut estigui organitzat de manera semàntica, fent-lo molt més còmode per a l’usuari i creant un sistema d’interlineat de molt valor dins les mateixes categories.

Cas real estructura en SILO

A continuació us presentem un exemple de contingut real present en una web d’un dels nostres clients. En aquest cas, el primer que hem fet ha estat realitzar una exhaustiva anàlisis per tal de detallar el seu potencial per, posteriorment, definir fins a 5 nivells d’URLs, les quals actuaran com a “portes d’accés cap a la nostra web“.

 


Exemple

La URL a SILO quedaria de la següent manera:

Exemple que ofereix Google per explicar l’estructuració d’URLs jerarquitzades en SILO:

http://www.example.com/books/authors/annleckie/ancillaryjustice.html

https://miweb.com/categoria 1/categoria 2/categoria 3/categoria 4/producte-final

 

Nom del domini: miweb.com —————–> Root, index o home. Des d’aquí neix tota la pàgina, la qual s’ha de posicionar amb branding més les keys que poden aportar més tràfic al lloc, sent més del 50% i ha d’estar posicionada amb mes del 60% de totes les keys amb les quals es posiciona aquest lloc web.

  • Primer nivell URL: categoria 1 —————> Des d’aquesta categoria naixeran tots els productes i categories de la web. Aquesta categoria haurà de ser de segon nivell, la qual cosa suposa que haurà de tenir un potencial quant a cerques mensuals es refereix.  En aquest sentit, cal remarcar que no només parlem d’una key única, sinó també del longtail associat a aquesta. Per exemple, la key “telèfons” presenta múltiples variables de longtail com ara: “comprar telèfons econòmics”, “comprar telèfons”, “comprar telèfons android”….
  • Segon nivell URL: categoria 2 ————> En aquest cas també atacarem la mateixa key més el seu longtail. En aquesta categoria trobarem tots els productes que pertanyen a ella més les categories de nivell inferior. Sempre que sigui possible, aquesta key ha de comptar amb un potencial de més de 40 mil cerques mensuals.
  • Tercer nivell URL: categoria 3————> També atacarem la mateixa key més el seu longtail i afegirem totes les categories de quart nivell que hi tenen cabuda més els productes.  Tots ells estaran relacionats amb la “categoria 2”, creant les categories que hi pertanyen.
  • Quart nivell URL: categoria 4  ————–> Aquest és l’últim nivell de categoria  abans d’arribar al preuat producte final, en què també atacarem la mateixa key més el seu longtail. En aquest punt poden nàixer diferents URLs, les quals corresponen a tots els productes que podem veure des del primer nivell  fins al final de cada categoria, un cop anem filtrant.
  • Cinquè nivell URL: producte-final ———–> Producte final, que es posicionarà per la mateixa key més el seu longtail.  Cal tenir present que el fet de posicionar aquesta key pot permetre un ROI molt alt per a l’empresa.

URLs precises per evitar la canibalització

breadcrumbsPer tal que Google sigui capaç de seguir perfectament aquestes URLs i  pugui arribar fins al producte final, cal tenir el nostre lloc web adaptat amb microformats. En aquest sentit, utilitzarem les conegudes molles de pa “breadcrumbs“, element molt important per garantir que les aranyes dels cercadors puguin arribar a tots els llocs de la web que volem indexar. Així, per tal d’evitar la indexació  de diferents zones de la web, recomanem bloquejar, des de l’eina de robots, aquelles zones que volem evitar que siguin indexades per Google o altres motors de cerca.

Tots els nivells de l’URL, excepte la part de “producte final”,  se centraran en la mateixa categoria  i utilitzaran keys potencials per al seu posicionament, sempre evitant la canibalització. Cal remarcar que el text ha de ser real i natural per tal de, posteriorment, afegir el SEO per posicionar el contingut en qüestió.

Finalment, en l’últim nivell de l’URL, ens centrarem en el producte en particular. En aquest serà la keyword a posicionar i, per tant,  cal entendre que els productes van i vénen, fet que no succeeix amb les categories. En cas que els productes de la vostra web siguin sempre els mateixos i realment us interessi posicionar-los de forma permanent, és millor evitar la creació de més nivells, ja que no ens interessa la creació de molts nivells inferiors.

A l’hora de crear qualsevol tipus d’URL cal tenir molt en compte que no ha de ser un copy paste (acció realitzada per molts usuaris), sinó que s’ha de procurar crear URLS precises i sense contingut innecessari com poden ser preposicions o caràcters especials. Preferiblement han d’estar formades per entre 3 i 6 paraules clau.

 

 

La importància de saber fer un arbre jeràrquic

Quan s’està treballant en la definició de les URLs és molt important potenciar la creativitat, així com tenir els coneixements adients que ens permetin fer una recerca de keys potencials per als nostres productes. Així, és indispensable poder crear un bon arbre jeràrquic per atacar a centenars de keys i trobar conceptes que encaixin dins el nostre sector i, que al seu torn, puguin aglutinar dins seu a altres sub-conceptes.

Si vols aprofundir més en aquestes qüestions i millorar el posicionament de la teva web a través d’una bona estructuració jeràrquica d’URLs o qualsevol altra estratègia SEO, no dubtis en contactar amb l’equip de marketing online d’Andornet. Posicionarem la teva web entre els primers resultats dels cercadors i, al mateix temps, et garantirem captació de trànsit de qualitat, que et permetr incrementar les teves vendes.

Autor: David Nogués (Expert en Seo d’Andornet)

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari