Nutrición de leads y email marketing construint el recorregut cap a la compra

Què és el lead scoring i el lead nurturing?

El lead scoring i el lead nurturing són estratègies que juntament amb l'email màrqueting tenen com a objectiu acompanyar al client en les diferents etapes del cicle de compra, generant conversions i fidelitzant els nostres clients de manera automatitzada.

lead scoring i el lead nurturing

Com funcionen aquestes estratègies?

L'automatització del màrqueting es divideix en diverses etapes:

 

Primera etapa

El lead scoring o puntuació de leads és una tècnica que s'utilitza per a qualificar a un usuari amb una puntuació segons la seva interacció amb la nostra empresa i el punt del procés de compra en el qual es troba. Quan l'usuari es registra en un formulari web o a la nostra newsletter, se li instal·la una cookie de seguiment, de manera que podem identificar les accions que realitza a la nostra web i puntuar sobre la base d'uns criteris que prèviament hem marcat.

En què ens pot ajudar a saber això?

Sabem en quina etapa del cicle de compra es troba l'usuari i com de preparat està per a la compra, de manera que li podem oferir contingut segons la seva puntuació i l'etapa del procés en el qual es troba.

  • Els nostres comercials tindran leads altament potencials.
  • Ajuda a segmentar les nostres bases de dades.
  • Ajuda a conèixer el comportament de l'usuari.
Nutrición de leads y email marketing

Segona etapa nutrició de leads i embuts de màrqueting

Email marketing

01

1. Descobriment

En aquesta etapa de “l'embut” el nostre usuari no ens coneix ni s'està plantejant la compra d'un dels nostres productes o serveis. El visitant pot haver acabat en el nostre lloc web a través d'un anunci de Google Ads, SEO o des de xarxes socials.

  • L'objectiu en aquesta etapa és captar el màxim de visitants possibles

02

Necessitat

L'usuari ja és conscient que té una necessitat o un problema i precisa que li facilitin solucions. En aquest moment ja està interessat en els beneficis dels teus serveis i valore la teva empresa com una font per a obtenir respostes a les seves necessitats.

  • L'objectiu d'aquesta etapa és educar el teu client

03

Decisió

L'usuari ja està decidit a comprar però està valorant alternatives entre la competènci i tu. Aquest és el moment d'enviar-li una proposta ferma perquè triï el nostre producte o servei.

Tercera etapa:

Creant una estratègia d'automatització de leads.

L'automatització de leads consisteix en l'enviament d'una cadena d'emails de forma progressiva segons el comportament i la puntuació que tingui l'usuari.

D'aquesta manera podem

  • Crear respostes automàtiques i personalitzades a nous registres
  • Classificar usuaris en funció del seu comportament.
  • Informar de nous continguts creats.

Mitjançant la creació de workflows (Fluxos de cadenes d'email), tots els emails s'envien en funció de l'activitat en la nostra web. Els emails es personalitzen i s'adapten al client potencial.

Nutrición de leads y email marketing