A la recerca de les paraules clau

De què parlem quan parlem de les paraules clau?

keywords3
Avui us volem parlar d’aquelles paraules que introduïm als cercadors per obtenir la resposta adequada a allò que busquem: Les anomenem paraules clau (keywords). La recerca d’unes paraules clau adequades per al seu negoci poden resultar el secret de l’èxit o el fracàs del seu projecte online.

Cinc cèntims de com funcionen els cercadors

Quan pensem en cercadors, automàticament, pensem en Google. I com funciona Google? Que passa quan fem una cerca en aquest cercador? De fet, quan fem una cerca a Google, no ho estem fent sobre tots els resultats possibles per aquella cerca que s’hi troben a internet, sinó que ho fem sobre totes les pàgines que Google té indexades.

Així doncs, si cerquem a Google les paraules clau: “comprar sabates a Andorra”, a l’instant, Google iniciarà una recercarà entre els milers de pàgines que té indexades on apareixen les paraules “comprar sabates a Andorra”. Durant el procés d’entrega de resultats, Google executa, entre d’altres, les següents tasques:

  • Comptabilitza els cops que apareixen aquestes paraules en les webs que té indexades.
  • Contempla on apareixen aquestes paraules: al títol, a la URL, a la descripció, etc.
  • Cerca sinònims per aquestes paraules en el text.
  • Verifica la qualitat de la pàgina i del seu contingut.
  • Revisa el seu Page Rank i o si conté “spam”.
  • Verifica la qualitat dels “links” interns i externs de la pagina.

I finalment, combinant aquests i molts altres factors, Google ens serveix els resultats. Per tant, una bona elecció de les paraules clau per definir el nostre projecte online, resultarà vital en l’èxit del nostre projecte online.

Un procés senzill per fer la recerca de les paraules clau pel teu negoci

Uns consells previs abans de començar la recerca:

  • Heu de conèixer el vostre negoci en profunditat
  • Heu de conèixer el vostre públic objectiu (target)
  • Poseu-vos en el lloc del vostre potencial client per fer aquesta recerca

En aquest procés no ens podem limitar a un terme o paraula clau. Els estudis indiquen que quan fem una cerca a Google, utilitzem una mitjana de 3 o 4 paraules. Per tant, si només seleccionem “comprar” , “sabates” o “andorra” per separat, no obtindrem els mateixos resultats que si decidim posicionar-nos en: “comprar sabates andorra”. A continuació expliquem algunes de les tècniques que podeu emprar per a aquesta recerca:

  • Recerca interna: pregunteu-vos vosaltres mateixos o al personal de la vostra empresa: quines paraules utilitzaria per trobar la meva web? Per quines paraules espero ser reconegut pels meus clients? Esta la meva web dirigida a aquestes paraules? A partir de les respostes obtingudes, elaboreu una llista de 10 o 15 termes de cerca. Recomano crear un full d’Excel i afegir aquestes paraules.
  • Enquesta: si teniu la possibilitat, realitzeu una petita enquesta representativa als vostres principals clients, be per correu o en persona. Demaneu que us facin una llista de les 10 o 15 paraules del que representa el vostre negoci per a ells. Posteriorment, ajunta les dues llistes i marca al full d’Excel quantes vegades es repeteix cada paraula i endreceu-la de major a menor.
  • Paraules populars: per aquesta tasca, utilitzeu l’eina de Google Trends. Aquesta eina ens mostra una gràfica temporal amb la mitjana de cerques realitzades a Google en els últims anys i ens permet fer comparatives amb els termes de cerca que vulguem. Els resultats, ens ajudaran a decidir quines paraules obtindran un millor rendiment en el nostre negoci online. Podreu seleccionar una ubicació concreta o esbrinar en quina època de l’any és mes interessant fer campanyes dels vostres productes.
    • Per exemple: si demanem una comparativa de l’ús a Google de les paraules: “coche segunda mano” i “coche ocasion” obtindrem els següents resultat

paraules clau google trends

Si tot ha anat bé, ja tindrem un grup d’unes 15 o 20 paraules clau amb les quals podem començar a treballar. Ara, les haurem de dividir en dos grups:

  • Genèriques: són totes aquelles paraules poc especifiques amb un volum de cerques molt alt però amb possibilitats de conversió baixes. Tenen una alta competitivitat, i el cost de posicionar-vos serà més alt, però us pot aportar gran quantitat de trànsit. És important tenir-les en compte i que n’hi incorporeu algunes en el vostre projecte de recerca. P.E: “comprar coche”
  • Especifiques: al contrari, les paraules especifiques tenen un nombre de cerques molt més baix, però una possibilitat de conversió molt més alta. Apreciareu un percentatge de rebot més baix i el temps que el visitant gaudeix de la pagina molt més alt. P.E: “comprar coche andorra”

En aquest punt, i per cada paraula clau, pregunteu-vos:

  • Es rellevant pel meu negoci online?
  • Les persones que cerquen aquest terme trobaran el que busquen a la meva web?
  • Els hi agradarà el que hi trobin?
  • Obtindré els resultats econòmics esperats amb aquest transit?

SI LA RESPOSTA A TOTES LES PREGUNTES ES “SI”, JA TENIU LES PARAULES CLAU PEL VOSTRE NEGOCI.

Us deixo amb una presentació que parla de paraules clau de part de la companyia SEMRUSH:

Referencies:

https://moz.com/blog

https://www.semrush.com/blog/

http://www.miguellopezgo.com/

A Andornet som experts analistes en posicionament web i realitzem completes auditories de paraules clau pels nostres clients. Us convidem a que demaneu la informació que necessiteu sobre el vostre negoci online. Consulteu tots els serveis seo a Andorra.

ANDORNET- L’experiència al servei de les idees

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari