Content màrqueting i estratègia de continguts El 60% dels consumidors compren basant-se en el contingut digital d'una marca

Què és el content màrqueting i per què hauries d'aplicar-ho en la teva estratègia de comunicació online?

El màrqueting de continguts és la columna vertebral de tota estratègia digital. D'aquesta manera, juntament amb l’inbound màrqueting, l'objectiu del content màrqueting no és un altre que la creació i distribució de continguts a través dels diferents canals online, amb la finalitat d'atreure trànsit i leads potencials per al nostre negoci.

Per aconseguir-ho, és important tenir molt en compte que darrere de cada contingut haurà d'existir tant una definició de la temàtica i de les paraules claus (keywords) que "s’ataquen” en el text, com una correcta planificació de l'estructura del mateix (Headers, Titles, Descriptions, Alts...). Només així, tenint aquestes premisses inicials ben definides, aconseguirem generar continguts que posicionin correctament a Google i, al mateix temps, que resultin útils i interessants per al lector, generant una interacció positiva entre usuari i marca.

Content màrqueting i estratègia de continguts
Content màrqueting

En definitiva, el content màrqueting és un conjunt d'estratègies de màrqueting digital que ens permeten captar clients i alhora, mitjançant diferents tècniques de màrqueting online com el SEO, les xarxes socials i l'email màrqueting, aportar informació amb valor afegit.

De poc serveix tenir molt de trànsit si aquest no acaba traduint-se en la contractació dels teus serveis o en la compra dels teus productes. Per aconseguir conversions mitjançant el content màrqueting, és necessari aportar valor a través d'un missatge ben construït, acompanyant el teu client en la presa de decisions de forma natural.

Ser atractiu per a Google i el teu públic objectiu

Si crees contingut atractiu per a Google multiplicaràs les possibilitats d'ocupar les primeres posicions de les SERP's. Un factor que et permetrà SER VISIBLE al món i, en definitiva, per als teus clients. Aconseguides aquestes posicions, hauràs de diferenciar-te de la resta de la competència, establint metes, atraient l'usuari perquè realitzi el clic definitiu per entrar en el teu lloc web (contingut), i obrir així les portes a les següents etapes. Per tant, en cada pas, no podem decebre a l'usuari. Hem de continuar creant i generant estímuls per conduir-ho des de l'inici fins al final del procés.

Cal tenir en compte els passos següents:

Estratègia de continguts

01

Atracció

La creació de contingut ha d'enfocar-se a atreure l'usuari amb informació útil (Xarxes socials i creació d'un blog, acompanyats d'una estratègia de SEO adequada).

02

Interès

L'acció necessària per generar interès és oferir el que l'usuari està buscant, encara que no s'hagi decidit per obtenir un dels nostres productes o els de la competència.

03

Desig

Es tracta de generar la confiança suficient perquè el client es decideixi per la nostra marca, interessant-se per les opinions que hi ha sobre ella en les xarxes. (Casos d'èxit, testimonis reals, etc)

04

Acció

El que busquem finalment és que l'usuari acabi realitzant una acció en concret: comprar, enviar un formulari de contacte, donar una opinió, etc. El contingut de qualitat és una solució eficaç per aportar confiança al nostre client, augmentar la reputació i aconseguir més interacció entre usuari i marca.

Per què dissenyar una estratègia de content màrqueting?

  • Incrementaràs el teu trànsit web (visites a la pàgina)
  • Generaràs clients potencials.
  • Milloraràs l’autoritat i la reputació de la teva pàgina web.
  • Crearàs més interacció amb la teva marca, augmentant les possibilitats de millorar la teva reputació online.

Com ho fem?

  • Analitzem el teu sector, el teu producte o servei i la teva competència.
  • Dissenyem una estratègia de màrqueting de continguts personalitzada.
  • Ajudem a convertir les visites del teu web en clients, reflectint l'esperit i els valors de la teva empresa.
  • Determinem objectius.
  • Controlem els resultats obtinguts i millorem el contingut contínuament
  • Construïm els teus “buyer persona” o arquetips de clients ideals.
  • Elaborem continguts enfocats al SEO

Per crear una estratègia efectiva, has d'acompanyar-te dels millors professionals

Inbound màrqueting

A Andornet som experts amb content màrqueting. Al llarg dels últims anys hem generat continguts per a diferents sectors i plataformes, treballant amb importants grups empresarials d'Espanya i també amb les principals empreses i entitats d'Andorra.

El nostre equip crea, implementa i gestiona campanyes altament estratègiques i dirigides a cada persona que desitgi oferir un contingut de qualitat. Una estratègia excepcional amb l'última tecnologia en eines de màrqueting serà la fórmula per a l'èxit i la consecució dels teus objectius comercials.

Algunes dades per entendre la importància del content màrqueting

  • Segons Lab Spain, les marques que utilitzen blog en els seus llocs web obtenen un 126% més de creixement respecte als que no n’utilizen.
  • 3 de cada 4 usuaris d’internet llegeix blocs freqüentment.
  • El 67% dels compradors per internet opinen que les descripcions de productes ajuden a prendre decisions.
  • El màrqueting de continguts costa un 62% menys en l’adquisició de leads potencials que el màrqueting tradicional.

Serveis de màrqueting de continguts

01

Planificació de continguts

Preparem un calendari editorial, seleccionant les paraules clau, les millors temàtiques i les dates de publicació.

02

Creació d’articles

Creem textos d’entre 300 i 1000 paraules enfocades a l’inbound marketing.

03

Xarxes socials

Creem continguts per generar interaccions amb els teus seguidors.

04

Enviament d’informes mensuals

Elaborem informes mesuals perquè estiguis enterat en tot moment de l'evolució del teu contingut.

05

Creació de newletters

Retenim als clients amb newsletters d’alt valor.