Xarxes socials T'expliquem per què les xarxes socials són claus en una estratègia de màrqueting online

La unió entre individus que comparteixen una mateixa idea, mentalitat o opinió sobre un interès comú 

Aquesta podria ser una definició encertada del concepte de xarxa social, en un moment en què l'activitat al món digital està creixent i on les empreses estan veient una oportunitat per obrir noves vies de negoci.

Actualment, les xarxes socials s'han convertit en una eina de comunicació bàsica per a qualsevol empresa que vulgui posicionar-se al món online. Segons el portal Marketing Directo, el 85% de les empreses de tot el món disposen d'almenys un perfil en alguna xarxa social, sent Instagram, Facebook, Twitter i Linkedin les més utilitzades.

Social Media, Community Manager i Xarxes Socials

Quins tipus de xarxes socials utilitzar per al teu negoci?

Les xarxes socials són una eina de difusió especialment efectiva per arribar a un públic objectiu concret, i més encara si es complementa amb una estratègia efectiva de posicionament web (SEO) que permeti destacar la teva empresa en els buscadors i obtenir, en conseqüència, més visibilitat que la competència.

No hi ha dubte que avui dia Facebook i, especialment Instagram, són les dues xarxes socials més utilitzades en les estratègies de màrqueting online. El motiu és ben simple: milions d’usuaris disposats a escoltar-nos i una interacció i bidireccionalitat constant entre marques i consumidor final.

Xarxes Socials

No obstant això, cal tenir clares les característiques i els objectius que persegueixen cadascuna de les xarxes socials esmentades, així com controlar la qualitat del contingut que es difon i la periodicitat amb què aquest es produeix. A més, la correcta gestió dels comptes de les xarxes socials vinculades a la teva empresa et permetrà interactuar i mantenir connectada a tota la teva comunitat, informant sobre totes les novetats que es produeixin en el teu negoci.

Què aconseguiràs amb una bona estratègia de Social Media?

Més enllà de ser una canal de comunicació per obtenir informació d'actualitat personalitzada, les empreses utilitzen aquest concepte de "personalització" per realitzar publicitat concreta sobre productes, ofertes i serveis que siguin d'especial interès per a cada usuari, atenent a les seves necessitats.

Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Linkedin, Pinterest, Google Maps, Reviews

La finalitat de les xarxes socials en la teva empresa

01

Difondre informació relacionada amb el teu negoci i generar continguts amb valor afegit per a la teva comunitat.

02

Generar conversions i obtenir resultats quantificables d’acord als objectius establerts.

03

Aconseguir seguidors i incrementar el teu públic objectiu a través d'estratègies de Social Media.

04

Generar vincles amb altres professionals o marques relacionades amb el teu sector.

05

Fidelitzar seguidors i convertir-los en clients.

06

Millorar la teva reputació online.

07

Disposar d'una xarxa global de contactes de diferents àmbits professionals.

08

Realitzar una anàlisi més acurada del mercat, d'acord amb el teu públic objectiu.