Cas real e-commerce: de no vendre cap producte a facturar més 4.000 euros mensuals

Augmentar vendes comerç electrònic

“Tinc un e-commerce, però no venc cap producte des de fa 6 mesos”. Ara fa tot just un any, aquesta va ser, literalment, la contundent afirmació utilitzada per un propietari d’un comerç electrònic del país per contactar amb el departament de màrqueting d’Andornet. En aquest cas, l’objectiu inicial, i alhora repte, estava molt clar o, més ben dit, claríssim: aconseguir vendes amb un comerç electrònic que no ho estava fent des de feia més de 180 dies .

A continuació us explicarem, a través d’aquest cas real, les diferents accions realitzades per l’equip d’Andornet per tal de revertir la situació d’un ‘e-commerce’ que no venia,  fins al punt de multiplicar per quaranta la facturació mensual, passant de facturar una mitjana de 100 euros mensuals a facturar-ne més de 4.000. Si has pensat o estàs pensant a crear una botiga online, estem segurs que aquesta informació t’interessarà. Comencem!

1. Analitzar el punt de partida, element clau per al correcte funcionament de les botigues online

Un cop identificat el problema, el primer que s’havia de fer era analitzar el punt de partida. En aquest cas, l’equip d’Andornet es va trobar, fruit del desconeixement i la inexperiència del propietari, amb un comerç electrònic amb múltiples deficiències tant a nivell web, principalment en matèria d’usabilitat, com de posicionament en cercadors.

Calia, doncs, definir una estratègia d’optimització del ‘site’ per millorar, per una banda, l’experiència de navegació de l’usuari i, per l’altra, adaptar l’e-commerce als darrers cànons  i paràmetres de posicionament SEO de Google.

2. Estudiar l’entorn web i aplicar millores per captar les primeres compres per internet

Tal com hem comentat en el punt 1, una vegada identificades totes les mancances del comerç electrònic, calia començar a aplicar millores tant d’usabilitat com de posicionament per començar a captar les primeres compres per internet. D’aquesta manera, una de les primeres mesures per captar les primeres compres per internet va ser reduir el pes de la pàgina -especialment la Home-, ja que no només és un factor clau per a la navegació de l’usuari i l’èxit de conversió, sinó que també és un factor determinant per posicionar correctament en els cercadors.

Paral·lelament, l’equip d’Andornet també va començar a fer una profunda optimització SEO de tota la web, detectant i corregint múltiples deficiències (eliminació d’enllaços tòxics, contingut duplicat, pàgina sense autoritat, URL no amigables…).

3. Generar contingut per posicionar la web i els productes de les botigues online

Un cop optimitzada tota la pàgina amb els últims paràmetres de posicionament SEO i després d’adaptar-la al nou algoritme de Google, era moment de definir una estratègia de continguts que permetés posicionar tant els productes de la botiga online de forma específica, posicionant-los per marca i/o categories, com l’e-commerce de forma general, incidint especialment en les ‘keywords’ principals de la Home.

Augmentar compres per internet

D’aquesta manera, gràcies a la generació de continguts i a un bon posicionament, l’e-commerce en qüestió va anar augmentant, mes a mes, el trànsit orgànic (visites cap a la web procedents de cercadors, especialment Google). La progressió va ser tal, que el trànsit orgànic es va incrementar un 94% en un termini d’11 mesos, passant de les 64 sessions durant el mes de febrer a les 1.231 de desembre de 2018 (vegeu imatge adjunta).

Aquest augment constant del trànsit orgànic ha estat, sense cap mena de dubte, un factor determinant per incrementar les compres per internet de l’ecommerce en qüestió.

4. Resultats

 

  • S’aconsegueix multiplicar per quaranta la facturació de l’e-commerce en un termini d’11 mesos, passant d’una facturació que no superava els 100 euros mensuals a una facturació mitjana superior als 4.000 euros.
  • S’incrementa el trànsit  orgànic (visites cap a la web procedents de cercadors, especialment Google) un 94% en un termini d’11 mesos, passant de 64 sessions durant el febrer de 2018 a 1.231 sessions al desembre del mateix any.
  • Es multiplica per vuit el nombre de paraules posicionades a Google, passant de les 113 paraules el febrer de 2018 a les 845 paraules al desembre del mateix any. D’aquestes, 42 es troben posicionades a TOP 10 i 9 més a TOP 3.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari